Rozbory
Dělení a ceny rozborů dle typu a rozsahu Grafologie
Analýza se provádí na základě rukou psaného souvislého textu alespoň celá 1 str. A4 / A5 na nelinkovaném papíru bez podložky tužkou či obyčejnou propiskou. Příhodná je osobní korespondence, životopis … včetně podpisu (opisovaný text, pohlednice či krátké úryvky nejsou vhodné).
- typ rozboru - základní rozbor či hloubkovou sondu - speciální požadavky klienta (u základního rozboru - kterou ze substruktur zákazník požaduje) - popsat podmínky napsání rukopisu - zákazníkovy základní údaje, kontakt - dále: věk vzdělání, povolání je-li pisatel levák či pravák (okolnosti, které by mohly ovlivnit písmo - možný úraz ) popř. zájmy a koníčky konkrétní dotazy a další přání zákazníka Grafologické rozbory můžeme členit do několika kategorií:
Základní rozbor v rozsahu přibližně 2 - 3 stran strojopisu. Zde se dozvíte základní osobnostní rysy a podle vašeho požadavku se zaměřím na jednu z těchto 4 oblastí: - centrum osobnosti - ambice, aspirace, uplatnění, adaptace, sebeovládání, empatičnost, sebedůvěra - motivace - potřeby, chtění, zájmy, cílevědomost, zakotvení - vlohy, sklony, výkony - vitalita, vyrovnanost, flexibilita, vůle, způsob myšlení - charakter a sociální vztahy - sociální kontakt, čestnost, zodpovědnost (může být ve vztahu firemním, partnerském či osobnostním). Rozbor vyhotovuji cca do 4 týdnů a zašlu na dobírku. Cena za základní rozbor je 2000, - Při tomto rozboru stačí korespondenční komunikace a není nutná osobní konzultace. V případě, že si zákazník vyžádá osobní konzultaci, účtuji 300,-/ 45min (při předání a placení rozboru). Hloubková sonda v rozsahu přibližně 6 - 10 stran strojopisu. Zde se dozvíte podrobnou analýzu osobnosti tj. zpracování všech 4. oblastí: - centrum osobnosti - ambice, aspirace, uplatnění, adaptace, sebeovládání, empatičnost, sebedůvěra ... - motivace - potřeby, chtění, zájmy, cílevědomost, zakotvení ... - vlohy, sklony, výkony - vitalita, vyrovnanost, flexibilita, vůle, způsob myšlení ... - charakter a sociální vztahy - sociální kontakt, čestnost, zodpovědnost ... (může být ve vztahu firemním, partnerském či osobnostním). Tento typ analýzy vyžaduje následující postup: 1.„předkonzultace“ (buď telefonicky, písemně, emailem)
Firemní Grafologický posudek bývá jednou ze součástí celého konkurzního řízení. V personalistickém poradenství se často používá při výběru pracovníka na určitou funkci. Z písma je možné zjistit vitalitu, temperament, pracovní výkonnost a další pracovní vlastnosti; míru extroverze a introverze, hodnotovou orientaci, fantazii a kreativitu, sebeovládání, citovost, způsoby myšlení – míru inteligence obecné i sociální – schopnost empatie, strategii chování vůči druhým, vztah k sociálnímu okolí a mnoho dalších osobnostních rysů. Zadavatelem je zaměstnavatel, je proto třeba souhlasu uchazeče s vyhotovením grafologického rozboru. Ve výsledném posudku je využíván tzv. filtr informací, což znamená, že uvádí pouze charakteristiky týkající se dané pracovní funkce. Při přijímacím pohovoru je uchazeč požádán o vlastnoručně psaný text, (např. životopis) neopisovaný a nediktovaný, kdy pisatel píše tzv. automatickým větným impulsem (nepřemýšlí, jak se co píše, ale o čem píše) na nelinkovaném papíru velikosti formátu A4. Grafolog diagnostikuje uchazečovy klady a zápory, a je schopen určit, zda bude splňovat požadavky a představy firmy. Díky tomu, že není nutnost přímého kontaktu klienta s grafologem, nepodléhá kandidát stresu nebo nervozitě, která by mohla být pro výsledek řízení zkreslující. Osobnostní (personalistické) Slouží k lepšímu poznání sebe sama či svých blízkých. Díky němu je možné uvědomit si své silné stránky, ale také slabiny. Rozezná osobnostní dispozice a vlohy, jejichž znalost je žádoucí při volbě studia či zaměstnání, poodhaluje cestu dalšího vývoje. Zjištění schopností a dovedností posílí sebevědomí jedince a podpoří snahu je dále rozvíjet. Naproti tomu uvědomění si svých nedostatků a omezení napomáhá při odstraňování komunikačních bariér a řešení obtížných životních situací. Pokud rozbor nezadal autor rukopisu, je důležitý souhlas analyzované osoby. Partnerské Využívají se pro porovnání jedinců. Cílem je zlepšení komunikace. Grafolog identifikuje dvě osobnosti a jejich grafologický nález vzájemně porovnává. Díky zjištěným faktům jsou kontaktní osoby schopny předvídat možné konflikty (neshody) a předcházet jim vhodnými způsoby. Získané informace mohou pomoci i při hledání vzájemného porozumění mezi jedinci.
Baum test
|